Κινηματογραφικές Αναγνώσεις
Words on Film
Τετάρτη| Wednesday 13/10/2021, 17:30 - 19:30
Στη σκηνή του Θεάτρου Ριάλτο | Rialto Theatre On Stage
Λέξεις, εικόνα και ήχος! Το ISFFC προσκαλεί το κοινό σε έναν λογοτεχνικό περίπατο στην τέχνη του Κινηματογράφου: το παράλληλο πρόγραμμα «Κινηματογραφικές Αναγνώσεις» αποκαλύπτει την εγγενή σχέση λογοτεχνίας και κινούμενης εικόνας. Στο πρώτο μέρος του προγράμματος, τέσσερις ταλαντούχοι Κύπριοι καλλιτέχνες από τον χώρο της λογοτεχνίας και των εικαστικών, θα ερμηνεύσουν με τον δικό τους τρόπο τέσσερις ταινίες μικρού μήκους χωρίς διάλογο, διαβάζοντας ζωντανά, σε παράλληλη προβολή των ταινιών, το κείμενο που έχουν δημιουργήσει. Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης, ο Γιώργος Τριλλίδης συζητά με τον Βαγγέλη Ραπτόπουλο για τη σχέση λογοτεχνίας-κινηματογράφου.
Words, image and sound! This year’s edition takes the audience on a literary journey traversing the art of Cinema. The parallel programme “Words on Film” reveals the inherent connection between literature and the moving image. In the first part of the programme, four talented Cypriot writers and visual artists will present their work inspired by four exceptional short films without dialogue. A live recitation session will be accompanying the screening of each short film. In the second part of the event, Yiorgos Trillidis and Vangelis Raptopoulos will engage in a discussion about the relation between literature-cinema.
Στα Ελληνικά / In Greek
Στηρίζει / With the support of: Λέσχη Ανάγνωσης Βιβλιοτρόπιο | Vivliotropio Book Club
Οι λογοτέχνες επενδύουν τις ακόλουθες ταινίες με το δικό τους κείμενο | The writers will perform a live recitation on the following films:
Ελένη Νικοδήμου / Eleni Nikodimou
Haïti Chérie
Sasha Huber
6’, 2010, Φινλανδία / Finland
Λουΐζα Παπαλοΐζου / Louiza Papaloizou
Abiding
Ugo Petronin
5’, 2019, Ολλανδία / The Netherlands
Ρωξάνη Νικολάου / Roxani Nicolaou
Wander Around / Deambular
Pilar Falco
9’, 2020, Αργεντινή, Ολλανδία / Argentina, The Netherlands
Σταύρος Χριστοδούλου / Stavros Christodoulou
Talker
Mehrshad Ranjbar
12’, 2020 Ιράν / Iran
Haïti Chérie, 6'
Σκηνοθεσία / Direction: Sasha Huber
2010, Φινλανδία / Finland
Η ταινία Haïti Chérie είναι εμπνευσμένη από τον σεισμό στην Αϊτή το 2010. Μερικές εβδομάδες μετά την καταστροφή, ο Huber επιτελεί μία περφόρμανς στο χιονισμένο, φαινομενικά απέραντο θαλάσσιο τοπίο της Φινλανδίας, ωθώντας τα νερά προς τις ακτές της Αϊτής. Χιονισμένοι άγγελοι που το κορμί του Huber αποτυπώνει στο χιόνι συμβολίζουν τη θλίψη και τις χαμένες ψυχές, σε μια ένδειξη αλληλεγγύης και ελπίδας.
Haïti Chérie is a response to the 2010 earthquake in Haiti. A few weeks after the catastrophe, Huber carries out a performance over the snowy, seemingly endless, frozen sea in Finland, waters carrying on to reach the coasts of Haiti. Snow angels drawn by Huber’s body symbolize sorrow and lives lost, but also solidarity and hope.
Abiding, 5'
Σκηνοθεσία / Direction: Ugo Petronin
2019, Ολλανδία / The Netherlands
Το Abiding είναι μία ταινία μικρού μήκους που δημιουργήθηκε από μία ενιαία φωτογραφία 35mm. Ο καλλιτέχνης κινηματογραφεί από το παράθυρο ενός τρένου μεταξύ Ντόρντρεχτ και Ρότερνταμ με μηχανή χωρίς κλείστρο, μετακινώντας το φιλμ χειροκίνητα. Η κίνηση του φιλμ και η συνεχής εισροή του φωτός διαλύουν το κέντρο της προοπτικής και τα σημεία ανάμεσα στα κάδρα. Το έργο είναι βασισμένο στις έννοιες της ρευστότητας και της συνέχισης, ενώ εξερευνά τη διαδοχική καταγραφή και την ιδεολογία του frame-by-frame στη φωτογραφική και την κινηματογραφική διαδικασία. Στο εγχείρημα αυτό, τα δέντρα και τα σπίτια χάνουν τη στερεότητά τους και κινούνται μεταξύ αφαίρεσης και μορφοποίησης. Το έργο θυμίζει την υφή του φιλμ όπου συνυπάρχουν οι κινήσεις του σώματος, της μηχανής και η ευάλωτη επιφάνειά του.
Abiding is a short film created from a single 35mm photograph. Taken from a train window between Dordrecht and Rotterdam, the artist has pulled the film manually in a shutter-less camera. The movement of the film and the continuous influx of light dissolved both the center of perspective and the spaces between frames. The work leans on the notions of fluidity and continuity to question the sequential recording and the frame-by-frame ideology in photographic and cinematographic processes. In this attempt to record without division, trees and houses lose their solidity and oscillate between abstraction and figuration. The piece evokes a filmic matter in flux in which the movements of the body, the apparatus and the sensitive surface coexist.
Talker, 12'
Σκηνοθεσία / Direction: Mehrshad Ranjbar
2020 Ιράν / Iran
Εδώ και πολλά χρόνια, μία ηλικιωμένη φροντίζει τον άρρωστο σύζυγό της. Μέχρι που μια μέρα, η συνήθεια αυτή φτάνει στο τέλος της.
For many years an old woman has taken care of her sick husband until one day this habit ends.
Wander Around / Deambular, 9'
Σκηνοθεσία / Direction: Pilar Falco
2020, Αργεντινή, Ολλανδία / Argentina, The Netherlands
Μία γυναίκα ταξιδεύει στον χωροχρόνο, διασχίζοντας ύλη και ενέργεια, παράλληλες και μοναδικές πραγματικότητες. Ένα ονειρικό ταξίδι μέσα από τη μνήμη, τους εφιάλτες και τη φαντασία της. Μυθοπλασία ή πραγματικότητα; Τίποτα δεν είναι στατικό, τίποτα δεν είναι μόνιμο. Τα πάντα διασπώνται.
A space-time traveler traverses dimensions of matter and energy, crossing parallel, unique realities. A dream trip through her memories, nightmares and fantasies. Novel or reality? Nothing is static, nothing is permanent. Everything disintegrates.